Trainingen
Met meer kennis over media kun je betere keuzes maken. Daarmee kunnen adverteerders het mediaproces vervolgens zelf oppakken, of hun bureaus beter aansturen. Resident Media Consultancy heeft verschillende trainingen op het gebied van mediastrategie en -planning, het medialandschap en deep dives in de verschillende mediumtypen.
Masterclass Medialandschap Nederland
In deze masterclass nemen we je in vogelvlucht door het medialandschap in Nederland. We behandelen alle opties waar geadverteerd kan worden en bespreken de voor- en nadelen. Ook gaan we globaal in op de kosten van de verschillende media. Na deze masterclass ben je op de hoogte van alle mogelijke plekken waar je kunt adverteren.
Duur: 2,5 uur
Locatie: op locatie of online
Prijs: € 395 p.p.
Masterclass Mediastrategie- en Planning
Deze uitgebreide masterclass bestaat uit twee delen. In het eerste deel gaan we in op de mediastrategie waarbij we kijken naar de werking van reclame, doelstellingen, het mediagedrag van de doelgroep en de selectie van media. Het tweede deel behandeld de trends in media en we gaan dieper in op de inzet van de verschillende mediatypen: TV, online video, radio, digital audio, (digital) out of home, etc. Na deze masterclass ben je in staat om zelf op hoofdlijnen een mediaplan te maken. Je kunt daarmee je bureau scherper aansturen of zelf de media-inzet voor je bedrijf bepalen.
Duur: 4 uur
Locatie: op locatie of online
Prijs: € 595 p.p.
Deep Dive TV en Online Video
In deze Deep Dive leren we je hoe een TV en Online Video campagne wordt gepland. We behandelen de verschillende zenders en zendergroepen en online video mogelijkheden. Ook kijken we naar de inkoopmethodieken, de systemen om in te kopen en natuurlijk de kosten. We geven tips & trics om de meest optimale inzet te doen en leren je hoe je het beste de campagne kunt monitoren en optimaliseren. Na deze deep dive kun je met meer kennis voorstellen beoordelen, je partners aansturen of zelf aan de slag gaan met het inkopen van TV en online video.
Duur: 2,5 uur
Locatie: op locatie of online
Prijs: € 395 p.p.
Deep Dive Radio en Digital Audio
Digital Audio is bezig met een flinke opmars, maar kan eigenlijk niet zonder het bereik van reguliere radio inzet. Een radioplan bestaat tegenwoordig dan ook uit online en offline inzet. In deze deep dive Radio en Digital Audio leren we je hoe je een goede reclame campagne kan plannen in deze media. We gaan in op het audio landschap met alle verschillende online en offline aanbieders van audioreclame. We behandelen tools, inkoopvormen en natuurlijk de tarieven van radioreclame en reclame via digital audio. Na het volgen van deze deep dive kun je zelf aan de slag met het plannen en inkopen van een audio campagne, of heb je meer kennis om je bureau aan te sturen.
Duur: 2,5 uur
Locatie: op locatie of online
Prijs: € 395 p.p.

Maatwerk
Resident Media Advies biedt ook in company trainingen aan waarbij we een op maat programma samenstellen voor bijvoorbeeld een afdeling of team. Neem contact met ons op wanneer je hier interesse in hebt
Team
De trainingen worden gegeven door Patrick Veldhuis en Rutger Mackenbach. Ze zijn eigenaar van Resident Media Consultancy en hebben jarenlange ervaring in de media. Naast advieswerk geven ze regelmatig trainingen en colleges over mediastrategie en –planning, media trends en digital branding. Rutger is daarnaast auteur van het Basisboek Marketingcommunicatie.
Contact
Neem vrijblijvend contact met ons op wanneer er vragen zijn over één van onze trainingen.