skip to Main Content

Resident op de longlist SAN New Kids On The Block

Artikel Resident in Fonk

Resident is genomineerd voor de SAN New Kids on the Block Award!

Deze award wordt uitgereikt aan innovatieve nieuwe bureaus (maximaal 3 jaar oud) met werk en klanten die er toe doen.

In Fonk Magazine mochten we uitleggen waarom wij op de lijst staan.

Hierin maakt Resident het verschil:
Patrick Veldhuis: Resident helpt adverteerders meer controle te krijgen op hun media inzet. Steeds meer aspecten van de bedrijfsvoering zijn commodity geworden. Het merk is voor veel bedrijven een van hun meest onderscheidende bedrijfsmiddelen. Daarmee hebben marketingcommunicatiecampagnes direct impact op de bedrijfsresultaten. Resident vindt dat het merk en de marketingcommunicatie te belangrijk zijn om uitsluitend over te laten aan externe partijen. Onze missie is daarom adverteerders zelfstandig hun media inzet te laten bepalen en uitvoeren. Dit doen we door het vergroten van kennis over media bij marketeers met trainingen, door adverteerders in huis te ondersteunen bij mediastrategie, -planning en -executie en door adverteerders te helpen met het inhousen van (een deel van) het mediaproces. Op deze manier dragen we bij aan meer begrip bij adverteerders over de werking en inzet van media, effectievere marketingcommunicatie en meer transparantie.


Resident is hét New Kid on the Block 2020/2021 omdat:
Hoewel het met onze achtergrond makkelijk was geweest om weer een ‘gewoon’ mediabureau te beginnen, geloven we dat het mediabureaumodel wel een update kan gebruiken. De scheiding van belangen tussen mediabureau en adverteerders zorgt voor een onevenwichtigheid in kennis, doelen en transparantie en daardoor minder succes voor de adverteerder. Resident is het New Kid on the Block omdat we met een nieuw bureaumodel werken waarbij onze belangen en de belangen van de adverteerder dezelfde zijn. Resident brengt media in huis. Waarbij kennisoverdracht belangrijker is dan het hierop kapitaliseren door het extern te houden.